***تازه های تکنولوژی ***
***تازه های تکنولوژی ***

به روزترین تکنولوژی های روز دنیا
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1392
نويسندگان
سجاد جمالزاده
کد هاي جاوا


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 21455
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

چگونه قابلیت‌های ویندوز ۸ را به ویندوز ۷ بیاوریم  <-CategoryName-> 

 در ویندوز ۸ شاهد قابلیت‌ها و تغییراتی هستیم که کارکرد سیستم‌عامل را بسیار بهبود داده است. این قابلیت‌ها تجربه‌ی کار با ویندوز را آن‌قدر بهینه کرده است که بعید است کسی که با ویندوز ۸ کار کرده به راحتی از آن‌ها بگذرد و به ویندوز ۷ برگردد. ولی مسأله‌ای که در مورد ویندوز ۸ وجود دارد ظاهر آن است که بسیار با نسخه‌های پیشین ویندوز متفاوت است و با اینکه این تغییرات در راستای بهبود صورت گرفته ولی با صلیقه‌ی بسیاری از کاربران هم‌خوانی ندارد.

در این مقاله از پایگاه خبری فناوری اطلاعات ، قصد داریم ابزارهایی به شما معرفی کنیم که بوسیله‌ی آن‌ها در ویندوز ۷ از بسیاری از قابلیت‌های ویندوز ۸ استفاده کنید بدون اینکه مجبور باشید به ویندوز ۸ ارتقا دهید.

ابزارهایی برای استفاده از قابلت‌های مشابه ویندوز ۸ در ویندوز ۷

ابزارهایی برای استفاده از قابلت‌های مشابه ویندوز ۸ در ویندوز ۷

انتقال فایل‌ها به شیوه‌ی ویندوز ۸

شاید بتوان گفت در میان تمام قسمت‌هایی که در ویندوز ۸ بهبود یافته، قسمت مربوط به کپی و انتقال فایل‌ها از همه کاربردی‌تر و مهم‌تر است. پنجره‌ی کپی و انتقال در ویندوز ۷ و نسخه‌های پیشین آن قابلیت چندانی ندارد و برای فایل‌های زیاد و حجیم و فایل‌هایی که در کپی کردندشان مشکلاتی مثل ایراد منبع فایل و یا وجود فایل‌های مشابه در محل مقصد وجود داشته باشد، تاحدودی ناکارامد است.

در ویندوز ۸ عملیات کپی و انتقال فایل‌ها، سریع‌تر انجام می‌گیرد، مشکلات هوشمندانه‌تر مدیریت می‌شوند و حتی تغییرات سرعت انتقال فایل‌ها نیز به صورت نمودار برای کاربر نمایش داده می‌شود.

فایل‌هایی که قسمت نمودار سرعت آن‌ها به رنگ زرد است یعنی انتقال آن‌ها با

گزینه‌ی Pause به وسیله‌ی کاربر موقتاً متوقف شده است.

اگر می‌خواهید از این قابلیت‌های جدید و کاربردی در ویندوز ۷ بهره‌مند شوید پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار TeraCopy را نصب نمایید. این نرم‌افزار مجانی، بسیار قوی و بسیار پرطرفدار است.

TeraCopy عملیات کپی و انتقال فایل‌ها را سریع‌تر از ابزار پیش‌فرض ویندوز انجام می‌دهد و قابلیت‌هایی از جمله متوقف نمودن عملیات به صورت موقتی (Pause) دارد و اطلاعات زیادی از فایل‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد. علاوه بر این‌ها در مواقعی که یک فایل ایراد داشته باشد کل عملیات را متوقف نمی کند. بلکه از آن فایل عبور می‌کند و در پایان کار از کاربر سوال می‌کند که می‌خواهد با آن فایل چکار کند.

teracopy

TeraCopy‌ بهترین نرم‌افزار کپی و انتقال فایل‌ برای نسخه‌های پیشین ویندوز (ویندوز ۷ و قبل از آن) می‌باشد و می‌تواند جایگزین ابزار پیشفرض ویندوز شود تا در هنگام کپی یا انتقال فایل‌ها به طور خودکار از آن استفاده شود.

ابزار مدیریت فایل ویندوز ۸

ابزار مدیریت فایل ویندوز یا Windows Explorer (همان پنجره‌ای که با بازکردن MyComputer باز می‌شود.)یکی از ابزارهایی است که عموم مردم بسیار با آن کار می‌کنند و در عین حال نمی‌دانند که می‌توانند آن را همانند نرم‌افزارهای دیگر ویندوز عوض کنند تا قابلیت‌های جدیدی بدست بیاورند.

در ویندوز ۸،ظاهر Explorer تغییرات عمده‌ای کرده است. مهم ترین تغییر آن استفاده از حالت ربانی به جای حالت کلاسیک است. حالت ربانی (Ribbon) پنج سال پیش در مجموعه‌ی Microsoft Office 2007 به مردم معرفی شد. در این حالت کار با نرم‌افزار بسیار ساده تر و راحت‌تر است. کاربر در عین حال که به تمام گزینه‌های یک منو دسترسی دارد برای هرکدام یک آیکون می‌بیند و به همین خاطر دیگر احساس سردرگمی نمی‌کند و به راحتی به تمام گزینه‌های نرم‌افزار مسلط می‌شود. علاوه بر این ظاهر نرم‌افزار نیز در این حالت بسیار زیبا تر از شکل کلاسیک منویی است.

علاوه بر حالت ربانی گزینه‌ی Up‌ نیز که در نسخه‌های بعد از ویندوز XP از Explorer حذف شده بود، باز گشته است. بوسیله‌ی این گزینه در هر پوشه‌ای که باشید می‌توانید با کلیک کردن بر روی آن، یک پوشه به عقب برگردید.

قابلیت دیگر ویندوز ۸ قابلیت Mount شدن فایل‌های ISO با دوبار کلیک بر روی آن‌ها است. فایل ISO فایلی است که تمام محتویات یک دیسک فیزیکی (مثل CD) درون آن ذخیره می‌شود. این فایل‌ها توسط نرم‌افزارهای رایت CD و DVD تولید می‌شوند تا بتوان کل محتویات آن دیسک را به محل دیگر انتقال داد یا از آن بدون در اختیار داشتن اصل دیسک استفاده کرد. Mount شدن فایل ISO‌ به این معنا است که یک درایو مجازی برای آن ایجاد می‌شود. مثل اینکه آن CD یا DVD‌ را درون دستگاه خود قرار داده باشیم.

این قابلیت‌های جدید را می‌توانید توسط نرم‌افزارهای Better Explorer و WinCDEmu داشته باشید. Better Explorer مشابه نسخه‌ی جدید Explorer در ویندوز ۸ از ظاهر ربانی بهره می‌برد و قابلیت‌های بسیاری (از جمله گزینه‌ی Up) دارد. بعد از نصب آن کافی است آیکون آن را داخل نوار وظیفه‌ی پایین صفحه (Taskbar) بیاورید و به جای ابزار پیش‌فرض ویندوز از آن استفاده کنید.

betterexplorer

البته اگر می‌خواهید به همراه این نرم‌افزار از TeraCopy استفاده کنید باید گزینه‌ی Allow third-party file operation replacements را در تنظیمات آن فعال کنید.

نرم‌افزار WinCDEmu نرم‌افزار بسیار ساده‌ای است که مثل ویندوز ۸ با یک کلیک فایل‌های ISO را Mount می‌کند و جایگزین این قابلیت در ویندوز ۸ خواهد بود.

نرم‌افزار Wincdemu به همراه ‌Better Explorer

نرم‌افزار WinCDemu به همراه ‌Better Explorer

Task Manager

نسخه‌ی جدید Task Manager که در ویندوز ۸ بکار گرفته شده است بسیار عالی است به طوری که آن را می‌توان بهترین نرم‌افزار Task Manager که تا کنون برای ویندوز عرضه شده است معرفی کرد. نسخه‌ی جدید Task Manager، قابلیت‌هایی بسیار کاربردی دارد. مثلاً با یک کلیک می‌توانید explorer.exe را اجرای مجدد (restart) کنید. در این نسخه، صفحه‌ی مدیریت پروسه‌ها (Processes) بسیار گسترده شده و صفحه‌ای هم برای مدیریت نرم‌افزارهای Startup (نرم‌افزارهایی که با اجرای ویندوز به طور خودکار اجرا می‌شوند.) گذارده شده است.

windows8taskmanager

هیچ نرم‌افزاری نیست که با نصب آن بر روی ویندوز ۷ کاملاً جای خالی Task Manager ویندوز ۸ پر شود ولی می‌توان از نرم‌افزار Process Explorer که توسط خود Microsoft عرضه شده است استفاده کرد که نسبت به Task Manager‌ ویندوز ۷ با سروسامان تر است و با اینکه کمی کار با آن سخت تر از ابزار پیش‌فرض ویندوز است ولی قابلیت‌های خوبی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها نشان دادن پروسه‌ها به صورت نمودار درختی است. اینگونه متوجه می‌شوید که چه پروسه‌هایی توسط پروسه‌های دیگر ایجاد شده اند. اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار به عنوان نرم‌افزار Task Manager پیش‌فرض ویندوز استفاده کنید تا با زدن Ctrl+Alt+Delete باز بشود، در منوی Options بر روی گزینه‌ی Replace Task Manager کلیک کنید

processexplorer

اگر می‌خواهید مانند ویندوز ۸ ابزاری قوی و کاربر پسند برای مدیریت نرم‌افزارهای Startup داشته باشید می‌توانید از نرم‌افزار CCleaner استفاده کنید. این نرم‌افزار برای بهینه سازی سیستم قابلیت‌های بسیار کارا و مفیدی دارد. اگر نمی‌خواهید این نرم‌افزار را نصب کنید می‌توانید از نرم‌افزار Autoruns‌ استفاده کنید که توسط خود Microsoft عرضه شده است. کار با این نرم‌افزار از msconfig راحت تر و از ابزار مدیریت Startup در ویندوز ۸ و CCleaner سخت تر است. ولی در عوض قابلیت‌های بیشتری نسبت به دو گزینه‌ی قبل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

CCleaner

نرم‌افزار CCleaner

Autoruns

نرم‌افزار Autoruns

آنتی‌ویروس ویندوز ۸

در ویندوز ۸ برعکس نسخه‌های پیشین ویندوز، یک نرم‌فزار بسیار قدرتمند ضد ویروس در ویندوز نصب است به نام Windows Defender. این نرم‌افزار در حقیقت ترکیب Microsoft Security Essentials (نرم‌افزار آنتی‌ویروس رسمی مایکروسافت) با Windows Firewall است و حتی ظاهر آن هم تفاوتی با Microsoft Security Essentials نمی‌کند. لذا می‌توانید در ویندوز ۷ این نرم‌افزار را مجاناً دریافت کرده و نصب کنید و از قابلیت‌های امنیتی آن بهره مند شوید.

MicrosoftSecurityEssentials

افزایش بسیار زیاد سرعت در ویندوز ۸

سرعت بوت در ویندوز ۸ به مراتب از ویندوز ۷ بالاتر است. دلیل این افزایش سرعت این است که هسته‌ی سیستم‌عامل با خاموش شدن کامپیوتر، خاموش نمی‌شود. بلکه به حالت Hibernate می‌رود یعنی اطلاعات آن از رم به هارد‌دیسک کپی شده و در صورتی که تغییر عمده‌ای در رایانه در زمان خاموش بودن آن رخ نداده باشد دفعه‌ی بعدی که رایانه روشن می‌شود دیگر احتیاجی نیست که هسته از اول اجرا شود. تنها اطلاعات قبلی از هارددیسک به درون رم باز می‌گردد و این یعنی صرفه‌جویی بسیار زیاد در زمان بوت.

اگر می‌خواهید در ویندوز ۷ سرعت بارگذاری ویندوز را افزایش دهید می‌توانید آن را کاملاً خاموش نکنید. یعنی آن را به حالت Sleep یا Hibernate ببرید. در حالت Sleep تنها اجزایی از رایانه خاموش نمی‌شوندکه برای ازبین نرفتن محیط کاری فعلی و ادامه‌ی کار با رایانه باید روشن بمانند مثل RAM. در Hibernate کل محتویات RAM به درون هارددیسک کپی می‌شود و با روشن شدن رایانه این محتویات به درون RAM باز می‌گردند و به این صورت می‌توانید به کار قبلی خود با رایانه ادامه دهید. در حالت Sleep‌ رایانه کمی برق مصرف می‌کند و اگر هم برق قطع بشود مثل اینکه رایانه را کاملاً خاموش کرده اید پنجره‌هایی که با آن‌ها در حال کار بودید از بین می‌روند. ولی در حالت Hibernate رایانه کاملاً خاموش می‌شود و نه تنها برقی مصرف نمی‌کند بلکه با قطع شدن برق نیز مشکلی پیش نخواهد آمد. در حالت Sleep رایانه بعد از فعال شدن تنها حدود ۲ یا ۳ ثانیه طول می‌کشد تا کاملاً روشن شود و بتوانید با آن کار کنید.

ویندوز ۸ بار اطلاعاتی کمتری برای RAM دارد و این یعنی مقدار بیشتری از ظرفیت RAM را می‌توانید برای نرم‌افزارها استفاده کنید و این یعنی سرعت بیشتر. برای این در ویندوز ۷ نمی‌توانید کاری بکنید جز اینکه RAM رایانه‌ی خود را ارتقا دهید. امروزه قطعاتی مثل RAM‌ قیمت چندانی ندارند و با خرید RAM می‌توانید با هزینه‌ی کم، تفاوت زیادی در سرعت رایانه‌ی خود مشاهده کنید.

دانلود TeraCopy

دانلود Better Explorer

دانلود WinCDemu

دانلود Process Explorer

دانلود CCleaner

دانلود Autoruns

دانلود Microsoft Security Essentials

 


بانک پروژه های دانشجویی هندزفری تغییر صدا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در یک شنبه 9 تير 1392برچسب:,ساعت 16:11 توسط سجاد جمالزاده |
مطالب پيشين
» با Qingbar MP101 تصاویر آیپد را ۳۷ اینچی کنید!
» LIFEBOOK X2، لپ تاپ آکاردئونی فوجیتسو
» شاهکار جدید سامسونگ، LED خود را هر چقدر می خواهید تا کنید!
» عکاسی حرفه ای با لنزهای عکاسی متصل به iPhone
» از دکمه Reset یا کلید Power کیس استفاده نکنید
» مدلی عجیب برای شارژ موبایل!
» سیـر تکامـل تلفـن همـراه از سـال ۱۹۹۵ تا 2012
» رمزهای عبور شما چقدر شکننده اند !
» ویدیوی رسمی عینک گوگل با زیر نویس فارسی
» بررسی Samsung Galaxy S4 از سیر تا پیاز!
» یک هفته زندگی با Optimus G LG
» چگونه قابلیت‌های ویندوز ۸ را به ویندوز ۷ بیاوریم
» خطر امنیتی مودم‌های USB، کاربران را تهدید می‌کند
» راهنمای انتخاب صحیح کابل HDMI برای خرید
» گول آمار و ارقام پیکسل دوربین را نخورید
» دانلود مرورگر IE10 برای ویندوز ۷!
» تمام فایل های فلش و ویدویی در هر صورتی قابل دانلود شدن هستد
» با لینوکس آشنا شوید
» تمام شبکه های اجتماعی را با Yoono در یک مکان مدیریت کنید





پيوندها


گالری عکس رویایی جی پی اس موتور جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان *** به روزترین تکنولوژی های روز دنیا *** و آدرس kd19.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

ساختن وبلاگ
شماره پیمان کارها
حمل ته لنجی با ضمانت از دبی
خرید از چین
قلاده اموزشی ضد پارس سگ
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com